«Історія коня» від театру Саксаганського полонила Кіровоград

Автор:   ‡   Дата: 5 жовтня 2011   ‡   Рубрика: Гастролі, Новини   ‡  

Нещодавно саксаганці повернулися зі Всеукраїнського театрального фестивалю «Вересневі самоцвіти», що відбувається у Кіровограді. Наш театр не вперше бере участь у цьому театральному святі. Цьогоріч на суд глядачів білоцерківці представили «Історію коня». Ця вистава покорила Кіровоград, нашим акторам аплодували стоячи.

Майже рік тому у Київському академічному обласному музично-драматичному театрі ім. Панаса Саксаганського відбулася прем’єра вистави М. Розовського «Історія коня» («История лошади») за повістю Л.Толстого «Холстомєр» у постановці Володимира Петренка. Одразу ж ця постановка полонила глядачів. Хоча й були певні побоювання щодо того, як публіка сприйме Льва Толстого саме у такій інтерпретації і чи загалом «зачепить» глядача класика. Втім, усі сумніви розвіялися, як роса на сонці. Виявляється класику можна (і треба!) ставити так, що глядачі різних поколінь сприймають її на «ура». «Історія коня» від саксаганців – особлива постановка. Майстерна робота режисера-педагога талановито втілена у чудовій грі акторів. Сучасний мюзикл прекрасно розкрив глибину класичного задуму. Постановка надзвичайно легка у перегляді. Глядач без зусиль розуміє і сприймає усе дійство, представлене на сцені. А балет тонко і глибоко посилює гру драматичних акторів, створюючи гармонійну загальну картину вистави.
Тож не дивно, що для показу на фестивалі була обрана саме «Історія коня» Льва Толстого.

Кіровоградські глядачі теж спочатку немало дивувалися. Адже багатьом з них відомий перший радянський мюзикл за цим твором, котрий був поставлений на сцені БДТ ім. Горького ще у 1975р. Ця постановка зараз вважається класикою театрального мистецтва.

Втім режисер Володимир Петренко разом з творчим колективом театру Саксаганського не побоялися створити власну «Історію коня», з новим баченням, у сучасному світі. І їм це вдалося! Вистава з великим успіхом йде на рідній сцені саксаганців у Білій Церкві. А відтепер мали нагоду познайомитися з нею мешканці та гості Кіровограда.

Від саксаганців у Кіровограді чекали сюрпризу. Бо ж щороку наш театр приємно дивує гостей та учасників «Вересневих самоцвітів». Не став винятком і нинішній рік. «Історія коня» переможно «прокрокувала» Кіровоградом.

Розповідає головний хореограф театру Саксаганського Денис Фридинський:

-Не зважаючи на те, що сценічний майданчик у Кіровограді був новий для наших артистів і дещо різнився від нашої рідної сцени за габаритами, відіграли саксаганці просто блискуче. Хоча нам і довелося лише за півтори години переробити деякі деталі, вистава пройшла без жодної помилки. Глядачі вже після першої дії були готові аплодувати нашим артистам стоячи. А по закінченню вистави зал просто вибухнув оваціями. Поклон тривав стільки, як зазвичай це буває на прем’єрах. Глядачі довго не хотіли відпускати саксаганців. Усі були просто у захваті. Варто зазначити, що глядачі у залі були дуже різні. Умовно їх можна поділити на дві категорії. Перші – це гості і організатори фестивалю, другі – місцеві глядачі. Перша категорія включає у себе колег з інших театрів, критиків, директорів театрів, театрознавців. Ці люди оцінювали виступ наших акторів з професійної точки зору. Звичайні ж глядачі сприймали виставу серцем. Втім і одні, і другі визнали надзвичайну високу майстерність саксаганців.

–  На Вашу думку, що так вразило глядачів?

–  Коли ця вистава ставилася за радянських часів, вона мала певне ідеологічне забарвлення. Насправді Лев Толстой мав на увазі зовсім інші речі, коли розповідав історію Холстомєра. Тож варто самиим подивитися виставу і зрозуміти, про що йдеться. А що їх насправді вразило? Бездоганна режисура, прекрасна гра акторів, вдала передача задуманої авторами інформації до свідомості глядача. Саксаганцям вдалося досягти мети і зачепити публіку за живе. Тому й були такі щирі оплески і захоплення нашим театром.

– Наша постановка – сучасний мюзикл. І одну з основних ролей у ній відіграє балет. Чим він вразив кіровоградського глядача?

– З самого початку перед нами стояло завдання: зробити органічним переплетіння балету з акторською групою. Наразі практика показує, що скільки разів ця вистава гралася і для критиків, і для пересічного глядача, жодного разу не було зауважень щодо якихось порушень, недопрацювання у цьому сенсі. Балет дійсно впорався зі своїм завданням. Цікаво, що в першій частині вистави танцюють драматичні актори. І лише в останній третині вистави виходять артисти балету. І фінальну сцену закривають саме вони. У цій ситуації балет послужив змістовним навантаженням для усього попереднього дійства, посилив ефект. Тож можна впевнено сказати, що і артисти драми, і артисти балету блискуче виконали поставлені перед ними завдання і дуже гармонійно об’єднали зусилля.

–  Що говорили критики у Кіровограді про нашу «Історію коня»?

– Приємно, що відгуки критиків були позитивними. Нас відверто хвалили. Це сучасний мюзикл, з правильним змістом, який читається і доноситься до глядача. Легка, цікава, сприйнятна для глядача постановка, що має глибокий зміст і класичне коріння. Таке вдале поєднання і забезпечило успіх вистави. Рівень нашої вистави досить високий. Це відчули усі глядачі й сприйняли її на «ура». Класику ставити досить складно. Зате, коли вона вдало втілена, успіх забезпечений. Саме це і трапилося з нашою «Історією коня».

Ми щиро вітаємо саксаганців з новою творчою перемогою! А всім, хто ще з якихось причин не встиг подивитися «Історію коня», радимо поспішити. Адже квитки на виставу варто купувати заздалегідь. Отримайте і ви незрівнянне задоволення від майстерно втіленої на сцені російської класики.

Олена Ткаченко



Залишити відгук